Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Maserati Hakkında

    Admin_ßy ScRafoo
    Admin_ßy ScRafoo


    Maserati Hakkında Empty Maserati Hakkında

    Mesaj tarafından Admin_ßy ScRafoo Salı Mart 03, 2009 6:34 pm

    Maserati Bora 1971-1980
    Maserati yarış otomobilleri ve çoğu kez rüzgar isimleri koyduğu spor otomobiller üretir. Maserati Bora da, ismini hızı saatte 220 km.ye ulaşabilen, Türkiye, Adriyatik, Yunanistan ve Rusya’da görülen bir rüzgar türünden almıştır.
    1950ler ve 1960larda Maserati yarışlardan edinilen başarıyı sermaye olarak kullanıyordu; yol araçlarının motorları 1950lerde yarışan araçların motorları idi. Citroen söz sahibi oluncaya kadar Maserati boru şaseli modellerde ufak değişiklikler yaparak çok çeşitli modeller üretiyordu. 1968 yılında Citroen kontrolündeki Maserati gözünü ortadan motorlu Lamborghini, De Tomaso ve Ferrari’lerin oluşturduğu “süper lig”e dikmişti. Ortadan motorlu Bora için geliştirme çalışmalarına 1968 yılında başlandı ve 1969 yazında, prototip modeli yollarda geziyordu. Son hali 1971 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Bora, müşterilerine yılsonuna doğru teslim edildi.
    Bora hem görsel olarak hem de sunduğu performans ile oldukça dramatik bir araçtı. Uzun burnu son derece yatık ön camı ile kısa arka taraf ile birleşiyor ve aracı aynı bir tazı gibi gösteriyordu. 1.14 santimlik yüksekliği ile yassı gözüken bir araçtı. Fırçalanmış çelikten A sütunları ve tavanı dikkat çeken detaylardı.
    4 Weber karbüratörlü 4.7 litrelik alüminyum motor 310 beygir gücündeydi. ZF marka 5 vitesli şanzıman ile yere aktarılan güç, Bora’nın, sıfırdan 100km/s hıza 6.5 saniyede, 160 km/s hıza ise 14 saniye civarında ulaşabilmesini sağlıyordu. Araç 260 km/s hıza rahatlıkla ulaşabiliyordu.
    1520 kilogramlık Bora çelik monokok şase ve çelik boru tipi şase karışımından üretildi. Maserati, bir yol arabası modelinde, ilk kez bağımsız süspansiyon kullandı. Citoren’in gelişmiş yüksek basınçlı hidrolik sistemi aracın frenleri, direksiyonu, gövdeden çıkan farları ve debriyajında kullanıldı. Hidrolik sistem ayrıca koltuğun ve pedalların da ayarlanmasında işe yarıyordu; araçta koltuklar sadece yukarı aşağı ayarlanabiliyor, pedallar ve direksiyon ileri geri ayarlanarak istenilen oturuş pozisyonu sağlanıyordu.
    Bora’nın bagajı ortadan motorlu araçlara göre daha büyüktü çünkü yedek lastiği bagajında değil, arka tarafta, şanzımanın hemen üstündeki alanda duruyordu.
    Çok da gürültülü olamayan araca en çok lastiklerinden yol gürültüsü geliyordu. Araç hakkındaki başlıca şikayet nedenleri, yüksek yakıt sarfiyatı, farlarının gücünün düşük ve klimasının zayıf olması idi.
    Ama araç performans için tasarlanmıştı ve bu da Bora’da bol miktarda bulunuyordu.
    Maserati 1975 yılında De Tomaso tarafından satın alındıktan sonra zor zamanlar geçirmeye başladı ve Bora’nın üretimi 1980 yılında sona erdi. Ama Bora ikiz kardeşi Merak’da birçok ortak parçası ile hayat buldu ve V6 motoru ile 1982 yılına kadar üretildi.
    Günümüzde merkezi Modena’da bulunan firma bir süre Ferrari’nin bir bölümü idi. Firmanın şu anki sahibi FIAT.




    Porshe katili :
    porsche katili olarak bilinen maserati ghilbi dış görünüşü murat 131 gibi olsada 300 HP ve 3000cc lik bir motora sahip 6 ileri vites ve döneminin en harika arabası... kendi deneyimlerime göre hala super bir araba.. aracın normal halibile 280 görebiliyorsa daha ne denebilir.


    Maserati Hakkında Maseratighibli1994.th
    Admin_ßy ScRafoo
    Admin_ßy ScRafoo


    Maserati Hakkında Empty tşk yok

    Mesaj tarafından Admin_ßy ScRafoo Cuma Mart 20, 2009 12:00 am

    Bi cevap yok bea Very Happy

      Forum Saati Cuma Nis. 26, 2024 4:24 pm